donderdag 15 januari 2015

Stephanie Perkins - Isla and the Happily Ever After

 
Bij zielige films, ben ik vaak de eerste die huilt. Bij boeken heb ik dat eigenlijk nooit. Prikkelende ogen, soms. Tranen, vrijwel nooit. Nu is het dan toch gebeurd. Ik was aan het einde van Isla And The Happily Ever After meerdere malen zo ontroerd, dat een paar traantjes niet uit bleven. Dat is dan ook de reden dat ik dit boek vijf sterren geef.

De romance was voor het grootste gedeelte best wel kalmpjes. Ze vonden elkaar stiekem al tijden leuk en door een wonder vroeg Josh Isla een keer mee uit. Ze gingen vaker uit, raakten verliefd en werden een stelletje. Niks mis mee. Toen ze impulsief besloten samen naar Barcelona te gaan, was ik wel even een beetje jaloers. Want dat is gewoon te cool voor woorden. Helaas worden ze gesnapt en wordt Josh van school getrapt. Op dat moment wordt de relatie een stuk lastiger. Ik ga niet verklappen of ze uit elkaar gaan of bij elkaar blijven, maar emotioneel is het zeker.

Wat ik ook erg leuk vind, is dat Lola en Cricket en Anna en St. Clair ook nog even op bezoek komen in dit boek. En dat St. Clair nieuws heeft waarvan de tranen wederom gaan stromen. Het mooiste van dit boek vond ik nog wel de graphic novel die Josh van zijn leven heeft gemaakt. En dan met name de tweede versie. En wat er gebeurd als Isla die gelezen heeft. Zo lief. Zo perfect. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet de droom van elk meisje is.

Stiekem hoopte ik nog voor een lange epiloog die zich tien jaar later afspeelt, maar dat mocht niet zo zijn. Ook zo is de trilogie ontzettend mooi en romantisch. En nog even over de covers: de nieuwe zijn echt ontzettend mooi. Lekker simpel, mooie kleuroverloop en de skyline op de achtergrond is ook erg leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen