vrijdag 28 november 2014

Jenna Black - Glimmerglass

Nadat Dana's moeder stomdronken naar haar zang-optreden komt, is de maat vol. Dana weet dat haar vader een of andere fae is en besluit naar hem toe te gaan. Zonder nog met haar moeder te spreken, vertrekt ze naar Avalon. Wat ik erg raar vind, is dat Dana pas zo laat contact opneemt met haar moeder. En als ze dan eindelijk gebeld heeft, is haar moeder net op weg naar Avalon. Erg vreemd dat het zo lang duurt voordat mam eindelijk haar enige dochter gaat zoeken.

Enfin, sinds Dana in Avalon is, is haar leven echt een rollercoaster. Haar tante neemt haar mee en sluit haar op, daarna wordt ze gered door Kimber en Ethan, waar ze ook niet weg mag. Ten slotte weet ze te ontsnappen en komt ze bij haar vader terecht, waar ze wederom streng in de gaten gehouden wordt. Alles blijkt om de politiek te gaan in Avalon. Ethan is een eersteklas hottie, wat ook wel logisch is omdat hij een fae is. Dana denkt dat hij oprecht interesse in haar heeft en ze ontwikkelt dan ook gevoelens voor hem. Ze komt erachter dat hij alleen maar uit is op haar macht en haar vasthoudt voor zijn vader. Een grote teleurstelling. Ik zag het romantische al helemaal gebeuren, maar Ethan is niet bepaald boyfriendmaterial. Gelukkig komt Finn om de hoek kijken. Hij is de nieuwe bodyguard van Dana. Ik heb geen flauw idee hoe oud hij is, maar zijn karaktertrekjes maken hem voor mij heel likeable.
EDIT: Oeps, Finn heeft een zoon! Veel te oud dus.

Dana is namelijk heel bijzonder. Ze is een nakomeling van een normale vrouw en een fae, waardoor ze een faeriewalker is. Dat betekent dat ze niet alleen technologie naar Faerie kan brengen, maar ook magie naar de normale wereld. Zij is de enige die dat kan, ze moet er alleen nog achter komen hoe ze dat moet doen.

Dana had van mij wel wat stoerder mogen zijn. Tijdens een aanval van Spriggans (wat dat ook mogen zijn), kwam een klein beetje lef naar boven, maar ik heb het nog veel te weinig gezien tijdens het boek. Ik zie mijn hoofdpersonen graag wat heldhaftiger. Ze is best wel onvolwassen en is snel onder de indruk van een knappe man. Ze is te goed van vertrouwen.
De rest van de hoofdpersonen zijn nogal vervelend. Kimber doet heel erg bitchy in het bijzijn van Ethan. Grace is gewoon evil en Dana's vader heeft een beetje creepy trekjes.

Ik las dit boek best wel snel uit en bleef ook lang geïnteresseerd maar als ik terugkijk naar wat ik gelezen heb, valt het wel tegen. Er is eigenlijk niet heel veel spannends gebeurd als ik erover nadenk. Dingen die wel spannend hadden moeten zijn, kwamen niet zo over op mij.
Wat vind ik het beste aan dit boek? De cover. Mooie kleuren, strak lettertype en die dots zijn ontzettend leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen