donderdag 20 november 2014

Kerstin Gier - Silber: Het Tweede Boek Der Dromen

Als je deel 1 van Silber nog niet hebt gelezen, raad ik je aan deze recensie niet te lezen in verband met spoilers.

In een ruk heb ik het tweede deel van de Silber-reeks van Kerstin Gier uit. Het leest ontzettend makkelijk door het leuke taalgebruik en de geweldige humor die erin verwerkt is. Ondanks dat ik het verhaal inhoudelijk niet heel spannend vond, maakt de schrijfstijl een hoop goed. Daarnaast vind ik de Nederlandse cover leuk en speels, wat hem ook nog eens een goede aanwinst voor de boekenkast maakt.

Liv Silber dwaalt 's nachts tegen beter weten in toch nog door de dromengangen. Hoe vaak Grayson heeft gezegd dat ze dat niet meer moet doen omdat het gevaarlijk is, ze doet het toch. Ze ontmoet haar knappe vriendje Henry elke nacht in haar dromen. Maar ook al zit Anabel veilig achter slot en grendel in een psychiatrische kliniek, het gevaar is nog niet geweken...

Mia, het kleine zusje van Liv, wordt in haar dromen namelijk lastig gevallen. Een badguy laat haar 's nachts slaapwandelen. En dan geen onschuldig tochtje naar de koelkast, maar echt gevaarlijke dingen. Mia loopt in alleen haar pyjama naar buiten, terwijl het ijskoud is en er sneeuw ligt. Ook wil de slechterik haar uit het raam laten springen. Liv moet er heel snel achter komen wie het op hen gemunt heeft voor ze te laat is.

Persoonlijk vind ik het erg voor de hand liggen wie de dader is, ik had het al mijlenver zien aankomen. Dat vind ik dan wel heel erg jammer. Ik houd van een spannende plottwist en een verrassend einde, maar in dit boek heb ik beiden niet gevonden. Het gevaar is ook weer zo snel geweken dat ik niet eens de kans had om het spannend te vinden. Jammer. Toch blijft dit boek wel een mustread voor Young-Adult liefhebbers. De karakters zijn echt geweldig opgebouwd en doen ontzettend komische dingen. Het is gewoon een lekker luchtig en nonchalant verhaal waar je niet te veel bij na hoeft te denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen