zaterdag 12 juli 2014

Laat nog meer jonge tienermeisjes huilen dan One Direction

Maar niet alleen jonge meisjes. Ik zat zelf te snotteren in de bioscoop bij het zien van deze verfilming van de bestseller van John Green. Als brave nerd had ik het boek natuurlijk allang gelezen. Ook al wist ik hoe het zou aflopen, ik had mijn zakdoekjes toch nodig. Ik ben normaal niet zo van de contemporary verhalen over mensen met kanker maar dit boek raakte me echt. Mede door het feit dat het geen pitybook was. Hazel Grace is gewoon stoer. Ze accepteert haar lot en heeft geen behoefte aan medelijden. En Gus.. Augustus Water is de reden dat meiden hoge verwachtingen hebben van jongens. Hij is beter dan perfect. En Ansel Elgort heeft deze rol geweldig weten te vertalen. Als bookworm zeg ik standaard dat het boek beter was dan de film, maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen. Alles klopte aan de film. Niets weggelaten, niets erbij gedacht. Het is precies zoals ik het me had voorgesteld. De acteurs top en zo echt, de muziek is er ideaal bij. En dan het boek. Ik was een aantal dagen overrompeld door het boek. Ik wist niet wat ik moest denken. Het is geen bouquetreeksje. Veel diepgaande quotes. Moeilijke woorden. Metaforen. Maar oh boy, hoe mooi. Hoe romantisch. En het is niet eens geschreven door een vrouw met gierende hormonen. Koop het boek, ga naar de bios en pre-order de dvd want dit is zeker zijn investering waard.

There are infinite numbers between 0 and 1. There's .1 and .12 and .112 and an infinite collection of others. Of course, there is a bigger infinite set of numbers between 0 and 2, or between 0 and a million. Some infinities are bigger than other infinities. A writer we used to like taught us that. There are days, many of them, when I resent the size of my unbounded set. I want more numbers than I'm likely to get, and God, I want more numbers for Augustus Waters than he got. But, Gus, my love, I cannot tell you how thankful I am for our little infinity. I wouldn't trade it for the world. You gave me a forever within the numbered days, and I'm grateful.

2 opmerkingen:

  1. Waarom moet je nou net DIE quote er onder zetten.. Probeer je me te kwetsen :c ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha hoezo? Is toch een vet mooie quote!

      Verwijderen