vrijdag 15 november 2013

Philips pakt flink uit


Eindhoven - 6 november is het  'GLOW' festival weer van start gegaan. Dit jaarlijkse event in Eindhoven is een mogelijkheid voor kunstenaars en ontwerpers om zich uit te leven met licht. Door de hele stad heen zijn diverse gebouwen belicht met kunstlicht en zijn er lichtshows te zien. Omdat ik een nieuwsbericht niet indrukwekkend genoeg vond, besloot ik zelf een kijkje te nemen.

De eerste editie van GLOW was in 2006. In de zes jaar die daarop volgde is het gigantisch populair geworden. Zo waren er in het eerste jaar nog maar 45.000 bezoekers, vorig jaar was dit aantal maar liefst vertienvoudigd. Naar mijn verwachting gaat het aantal er dit jaar wel weer overheen.

Ondanks het miezerige weer, wat naarmate de avond vorderde overging in flinke regen, liet ik me niet uit het veld slaan. Ik begon vier kilometerlange wandelroute bij de 'Waterlight Tunnel' (Fellenoord tunnel). Ik had geen idee welke kan ik op moest, maar de enorme mensenmassa leidde mij de weg. Hieruit blijkt maar weer wat een kuddedier de mens is.

Het was een prachtige route vol met verlichte gebouwen, vliegende lichtgevende beesten en laserlichten. Daarnaast was er een lichtshow in het PSV-stadion, waar ik me niet bepaald thuis voelde om eerlijk te zijn. Maar we kunnen wel zeggen dat met deze lichtshow PSV eindelijk hun stadion een keer vol gekregen heeft.

Door de enorme drukte heeft een afstand van vier kilometer mij bijna vier uur gekost. Desondanks was het een mooie avond met prachtige bezienswaardigheden. Het is zeker iets wat je gezien moet hebben, ik kan hem weer mooi van mijn lijstje strepen!







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen