dinsdag 1 oktober 2013

Ik ben fan van... Fenech-Soler!

Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat niemand die ik ken ook maar gehoord heeft van Fenech-Soler, laat staan dat iemand er fan van is. Want ik vind dit geweldig. Hun debuutalbum is heerlijk, 1 van de weinige albums waarbij elk nummer steengoed is. Het is heerlijke Indie-muziek met echt mooie teksten. Als ik mijn ogen dicht doe, voel ik wat ze bedoelen. De helft van de nummers is pure zomer. Ik denk aan cabrio's en meisjes met wapperende haren, de stralende zon en de geur van de zee. De andere helft van de nummers is intense emotie. Wanhoop, verdriet, liefde, woede. Ik ben er enorm enthousiast over en ik kan niet anders zeggen dan: GA DIT LUISTEREN!
Ik kan dan ook niet anders zeggen dat ik dolbij en in de wolken ben van het feit dat vandaag eindelijk mogelijk is om hun tweede album te downloaden. Na een break van een drie jaar omdat de zanger te kampen kreeg met kanker, zijn ze nu helemaal terug. Het nieuwe album borduurt voort op de stijl van hun eerste album, met hier en daar een nieuw tintje. Ik ben blij dat ze niet het roer omgegooid hebben en met een compleet nieuw album zijn gekomen, want ze zijn juist zo goed in wat ze doen.
28 november treden ze op in Paradiso, en je raad vast wel wat ik ga doen!

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen