dinsdag 24 september 2013

Le praktijkweek

Hoewel we het allemaal ontzettend druk hebben, kan ik toch nog een gaatje vinden om mijn blog up to date te houden. Dit was namelijk de eerste echte dag van de praktijkweek en onze klas is de radioredactie. We zitten in een grote redactieruimte met vier groepen; radio, tv, krant en web. We zijn de hele dag druk bezig met nieuws zoeken, verslagen schrijven, monteren en ga zo maar door. De radioredactie moet twee nieuwsbulletins maken en om 16:00 moesten we een echte live-uitzending opnemen. Tot mijn grote vreugde was ik gekozen om deze radio-uitzending te presenteren. Ik had twee dagen hard gewerkt aan een nieuwsbericht over Hidde van Koningsveld, inmiddels al bijna een BN'er. Deze jongen van 17 jaar wil namelijk burgemeester van Utrecht worden. Nee heb je en ja kun je krijgen, zo dacht ik toen ik hem een random tweet stuurde om telefonisch contact op te nemen. Ik stond te stuiteren van enthousiasme toen hij daadwerkelijk bereid was om een telefonisch interview met mij te houden, dat was natuurlijk geweldig.
Om half 4 was het zover; we gingen te studio in. Met gezonde spanning en bibberende handjes gingen we achter een microfoon zitten. Het was eng, maar wat was het leuk! Ik heb genoeg aan te merken op mezelf, maar de positieve reacties van anderen waren helemaal super. In mijn eentje had ik dit natuurlijk nooit kunnen doen, ik ben heel dankbaar voor de hulp en de feilloze samenwerking met mijn geweldige klasgenoten.
Morgen staan we weer vroeg op en gaan we weer net zo hard aan het werk! Met nieuwe mensen aan de leiding en een nieuw programma te vullen wordt het hopelijk net zo'n succes als vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen